PILIHAN ANDA

dah join ke belum???

Friday 3 June 2011

muslimin

Salam...saya semakin risau dengan muslimah yang memilih untuk berpudah....apa yg saya lihat sekarang...di FB terlalu ramai muslimah yg berpurdah menjadikan profile picture mereka diletakkan gambar mereka yg berpurdah...yg hanya menunjukkan jelingan dan lirikan mata ~~~ firts,sy sgt menghormati mereka yg berpurdah kerana itu adalah hak anda dan ibadah anda pada Allah.Tapi apa yg saya lihat sekarang , ramai yg berpurdah ni seperti ingin "menayangkan" wajah mereka yg berpurdah pd khalayak ramai sedangkan tujuan berpurdah itu adalah untuk melindungi wajah mereka ... 

Muka ialah sebesar-besar tempat fitnah, sedangkan pandangan ialah 'rasul Syahwat' (penyampai kpd syahwat), pembawa kepada zina dan kefasikan, panah iblis yang mengandungi racun bagi hati. (al-Jiziriyy, kitabu al-Fiqhi 'ala madhahibial-arba'ah; juz 1, al-Qahirah ; juz 7, al-Banjariyy, sabilu al-Muhtadin ; Juz 1 )

yang paling saya risau adalah mereka yg snap picture mereka yg berpurdah dengan lirikan mata yg agak "menggoda" sang lelaki...kdg2 sy terfikir,mereka pakai purdah adalah untuk apa sebenarnya?mintak maaf bagi yg memakai purdah,bukan semua yg melakukan sedemikian tapi bilangannya agak ramai...bukan sy nak pertikaikan niat mereka yg berpurdah tetapi keadaan yg mana saya terangkan tadi menimbulkan persoalan di benak fikiran saya...bagi saya ia akan menjatuhkan imej muslimah yg berpurdah...ada yg betol2 menayangkan kecantikan MATA mereka...ada juga pic yg agak bergaya...wallahualam...minta pendapat sahabat semua...^_^...maaf atas khilaf....

1 comments:

krisz 2010 said...

ana agak setuju, dah lama terfikir, cuma tak terkeluar. segala amalan tidak menjadi ibadah jika caranya salah walaupun niatnya betul

Post a Comment

JOM SEMBANG


ShoutMix chat widget